Jump to content

Dutch forum?


Yann Mizser
 Share

You are about to reply to a thread that has been inactive for 1739 days.

Please take a moment to consider if this thread is worth bumping.

Recommended Posts

  • 6 months later...

Dag Yann,

Ik ben een studente Communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit van Brussel. In het kader van mijn bachelorpaper onderzoek ik de ethische vraagstukken omtrent adverteren op Second Life, en ben daarom op zoek naar correspondenten die mij zouden kunnen helpen. 

Indien je mij eventueel zou willen helpen, kan je mij contacteren via bhennin@vub.ac.be
Als je nog verdere vragen heeft of meer informatie wilt, kan je mij zeker ook contacteren en beantwoord ik je vragen met plezier. 

Hopelijk tot binnenkort! 

Met vriendelijke groeten, 
Barbara Hennin

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Welcome back from death, Topic.

Today was the first time i spoke Dutch to someone on SL. That was because I had a question and didn't want there to be any misunderstanding. 

But speaking/typing English is great. There is no need for a Dutch-forum, because as long as people refuse to learn Dutch, 99% of us speak English. 

The other 1% is only here for the bdsm, so those noises are international.

Link to comment
Share on other sites

On 6/3/2019 at 7:59 PM, AidySL said:

Welcome back from death, Topic.

Today was the first time i spoke Dutch to someone on SL. That was because I had a question and didn't want there to be any misunderstanding. 

But speaking/typing English is great. There is no need for a Dutch-forum, because as long as people refuse to learn Dutch, 99% of us speak English. 

The other 1% is only here for the bdsm, so those noises are international.

Er is een volledig Nederlands forum geweest in de hoogtijdagen, los van LL btw, het is nooit echt een grote geweest, en een langzame dood gestorven.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als je alleen Nederlands spreekt en geen andere taal dan wordt het lastig op SL denk ik. Er zijn ooit twee Nederlandse forums geweest die druk werden bezocht en een Nederlands SL prikbord  op startpagina.nl
Er is inworld nog een klein strand wat het restant is van het vroegere Nederlandse Mambo beach. 
http://maps.secondlife.com/secondlife/Sakai/46/142/23

 

 

Edited by Ina Fairport
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik geloof ook dat Nederland, ( gebruikers en bedrijfsleven) zelf interesse in SL heeft verloren. Niemand die ik ken ( hier in het duistere onderontwikkelde Limbabwe :P) kent SL of heeft het ooit gebruikt.

Qua aantallen zijn wij ook niet een hoofddoelgroep. LL, zoals vele andere ontwikkelaars, richten vertalingen en taalgebieden hoofdzakelijk in voor grote aantallen gebruikers die geen andere taal spreken en waarvan de schrijfwijze behoorlijk afwijkt van de Engelse taal.

Een voorbeeld is de taalinstelling in Voorkeuren --> Algemeen -> Taalinstellingen. Daar zie je hoofdzakelijk talen die voor LL belang hebben om niet in het Engels te zijn.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, TDD123 said:

Een voorbeeld is de taalinstelling in Voorkeuren --> Algemeen -> Taalinstellingen. Daar zie je hoofdzakelijk talen die voor LL belang hebben om niet in het Engels te zijn.

er is in het verleden een nederlandse versie van de viewer geweest, maar tegenwoordig gewoon te weinig nederlanders om de kost/tijd te verantwoorden er zoveel in te steken.
Het zou goed mogelijk zijn om bijv een Firestorm van een NL schil te voorzien, maar wie gaat het schrijven?

Edited by Alwin Alcott
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vind het persoonlijk eerder vervelend om Nederlands te praten in SL of online spellen, houd het bij voorkeur gewoon allemaal Engels, ook tegen Nederlanders. Zo veel (vooral technische) termen klinken gewoon niet in het Nederlands.

En gelukkig is Engels voor de meeste Nederlanders die zich online bevinden net zo makkelijk.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik vind dat ik me in het Nederlands veel beter kan uitdrukken ....  was dus nu op zoek naar een verklaring en zou dat in het Nederlands veel beter kunnen begrijpen   cq uitleggen ....  Engels  geen probleem maar het moet niet TE technisch  worden  ...  Verder !!!  Have a  great SL  y'all ☺️🤩

Link to comment
Share on other sites

You are about to reply to a thread that has been inactive for 1739 days.

Please take a moment to consider if this thread is worth bumping.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...