Jump to content

Streaming music


You are about to reply to a thread that has been inactive for 2462 days.

Please take a moment to consider if this thread is worth bumping.

Recommended Posts

I would love to stream my own music in SL. Not only on my land but maybe in the future also as a DJ. I have been busy with Winamp, Shoutcast servers, Virtual DJ and never got it working. I searched for help on several forums but never could find the help I was looking for..

 

A simple, step by step tutorial, like "stream your own music in SL for dummies" would be great....if anyone knows where I can find it I would be very gratefull.

Link to comment
Share on other sites

several tutorials on youtube, next to the manuals of those programs of course...

don't forget a single step or typo, it won't work....

in the past i used winamp, but compared to vdj that was a pain in the a**, for vdj you only need to know the server info... and you get that on a notecard when renting a stream.

Hosting on your own machine i don't recommend, when you crash in sl, also your radio will crash or go down when you reboot. And renting a stream doesn't cost a fortune.

 

https://www.google.nl/search?q=tutorial+winamp+broadcast+youtube&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=l4t0WdPfEKyk8wfcnYXYBA

https://www.google.nl/search?q=tutorial+winamp+broadcast+youtube&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=l4t0WdPfEKyk8wfcnYXYBA#newwindow=1&q=tutorial+vdj+broadcast+youtube

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ina Fairport said:

Thanks, I tried again,using Virtual DJ 7 home edition. Copied and paste the server info, set the land url and still not working.
Will try again later but atm I am really done with it. Have been busy for days without result.

perhaps tell exactly what you do, perhaps try with screenshots

 

vdj.png

Edited by Alwin Alcott
Link to comment
Share on other sites

I know nothing about the technical parts of this but there have been some posts here recently about changes that Linden Lab made and not all the streaming providers have "fixed" their systems to work with the new method, so thought you should know that. A bit of searching should get you a thread or two on the info. Not my thing; didn't pay much attention.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Chic Aeon said:

I know nothing about the technical parts of this but there have been some posts here recently about changes that Linden Lab made and not all the streaming providers have "fixed" their systems to work with the new method, so thought you should know that. A bit of searching should get you a thread or two on the info. Not my thing; didn't pay much attention.

that issue is not really about streaming itself but about dj boards, in special a few lines of script in it. A direct stream should work.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ina Fairport said:

I am the only one who hears the music. I don't get a failure message.

The music url is set correctly in the sound tab of the land.

test it by opening it in a mediaplayer or browser

that you hear it is no proof the stream is really working.

Edited by Alwin Alcott
Link to comment
Share on other sites

Thank you for your help Alwin, really appreciate it but I am really done now with the streaming stuff.

I rented a different server..this one looks good in Chrome and in mediaplayer but......when I copy and paste the music URL in the sound tab of the land I hear a different stream and not the music that I am spinning...spend enough money now for nothing...:(

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ina Fairport said:

I never realized that I need a license to broadcast..

raar, ik heb nl naast 8 ook de 5 home editie en die werkt gewoon, ook met uitzenden. ... alhoewel die home versie destijds wel betaald moest worden.

Ik zeg het maar in het nederlands, zie net dat we op het VDJ forum ook op hetzelfde topic zaten  :)

Edited by Alwin Alcott
Link to comment
Share on other sites

Het is zo verwarrend. Er wordt gesproken over een pro en een home versie maar als ik het goed heb begrepen zijn beide gelijk. Ik kan op de site geen pro versie vinden.
Zonder licentie betaal je niks maar kan je niet streamen naar een radio server. Met licentie kan dat wel. Dat is dan het verschil tussen home en pro denk ik.
Of kan jij met de 8 versie zonder licentie wel streamen naar een radio server ?
 

Edited by Ina Fairport
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ina Fairport said:


Of kan jij met de 8 versie zonder licentie wel streamen naar een radio server ?
 

ik heb de VDJ 5 home, en die was al met een registratiecode. Tegenwoordig is Home de aanduiding van de Free versie denk ik, terwijl dat voorheen twee verschillende waren.

Tegenwoordig hebben ze het registratie systeem veranderd, met versie 8 volgens mij, en nu is het webbased, Je licentie staat online en moet je inloggen. Mijn 8 is de pro versie, die kan ik niet terugbrengen naar een home versie, de registratiesleutel wordt ergens opgeslagen na verbinding met de server, als ik opstart staat hij altijd op de pro versie.

Maar waar ik ook kijk, vdj zelf en youtube,.. vanaf vdj 8.1 zou je ook gewoon met een Free versie moeten kunnen werken met een webradio.

Weet je zeker dat het niet aan je poorten/firewall ligt?

Link to comment
Share on other sites

Als je hier kijkt  :  http://virtualdj.com/products/virtualdj/comparison.html   dan zie je dat je voor het streamen naar een professionele radioserver, en dat doe je volgens mij als je wilt DJ-en in SL, een pro licentie nodig hebt. Alleen het streamen naar podcast is gratis en kan zonder licentie. Op mijn vraag op het forum van VDJ werd dat bevestigd.
Ik heb in 8 al geprobeerd om uit te zenden zonder licentie en dan krijg ik de melding dat ik geen licentie heb en niet kan broadcasten.
Op Internet is wel een crack te vinden overigens.... 

Ik heb nu een pro licentie en alles werkt goed. Dat kost me 20$ per maand. Ik kan het per maand opzeggen. 

Hier staat het ook duidelijk aangegeven  :  http://virtualdj.com/manuals/virtualdj8/settings/broadcast.html

41 minutes ago, Alwin Alcott said:

ik heb de VDJ 5 home, en die was al met een registratiecode. Tegenwoordig is Home de aanduiding van de Free versie denk ik, terwijl dat voorheen twee verschillende waren.

Tegenwoordig hebben ze het registratie systeem veranderd, met versie 8 volgens mij, en nu is het webbased, Je licentie staat online en moet je inloggen. Mijn 8 is de pro versie, die kan ik niet terugbrengen naar een home versie, de registratiesleutel wordt ergens opgeslagen na verbinding met de server, als ik opstart staat hij altijd op de pro versie.

Maar waar ik ook kijk, vdj zelf en youtube,.. vanaf vdj 8.1 zou je ook gewoon met een Free versie moeten kunnen werken met een webradio.

Weet je zeker dat het niet aan je poorten/firewall ligt?


 

Edited by Ina Fairport
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Christhiana said:

Afhankelijk van of je copyrighted music streamed, heb je hiervoor officieel ook nog een licentie nodig van Buma/Sena.... :)

Heb je helemaal gelijk in. Maar denk je dat er een DJ in SL is te vinden die zo'n licentie heeft ?   :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Christhiana said:

Afhankelijk van of je copyrighted music streamed, heb je hiervoor officieel ook nog een licentie nodig van Buma/Sena.... :)

om precies te zijn, een licentie van Buma, én eentje van Sena

én je muziek moet van een officiele retailer komen, niet uit een consumentenwinkel, die is namelijk alleen voor thuisgebruik.

Deze licenties zijn echter voor een SL dj onbetaalbaar, een paar jaar geleden voelde ik me ook min of meer verplicht hier eens naar te kijken, kwam neer op z'n slordige 900 euro per jaar..en dan mag je niet eens boven een bepaalde drempel komen wat luisteraars én luistertijd betreft.

Ik ken in SL niemand die zich hieraan houdt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Alwin Alcott said:

om precies te zijn, een licentie van Buma, én eentje van Sena

én je muziek moet van een officiele retailer komen, niet uit een consumentenwinkel, die is namelijk alleen voor thuisgebruik.

Deze licenties zijn echter voor een SL dj onbetaalbaar, een paar jaar geleden voelde ik me ook min of meer verplicht hier eens naar te kijken, kwam neer op z'n slordige 900 euro per jaar..en dan mag je niet eens boven een bepaalde drempel komen wat luisteraars én luistertijd betreft.

Ik ken in SL niemand die zich hieraan houdt.

Ik heb hier ook al eens naar gekeken toen ik muziek wilde streamen op mijn parcel. Ik kwam idd op ongeveer eenzelfde kostenplaatje uit. En dat is dan nog slechts voor niet commercieel gebruik ook.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een probleem. Als ik ga uitzenden dan gaat het 20 seconden goed. Daarna hoor ik de track dubbel. Alsof je twee dezelfde opnames hoort waarvan de één iets achter loopt op de andere. Wat ik op mijn land hoor dat loopt 20 seconden achter op VDJ.
Dat is natuurlijk geen doen. Het enige wat ik nu kan doen dat is de muziek in firestorm uitzetten, dan hoor ik alleen VDJ zelf. 
Dit begon vanmorgen. Eerder was er geen enkel probleem.

Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen ?

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Ina Fairport said:

Ik heb een probleem. Als ik ga uitzenden dan gaat het 20 seconden goed. Daarna hoor ik de track dubbel. Alsof je twee dezelfde opnames hoort waarvan de één iets achter loopt op de andere. Wat ik op mijn land hoor dat loopt 20 seconden achter op VDJ.
Dat is natuurlijk geen doen. Het enige wat ik nu kan doen dat is de muziek in firestorm uitzetten, dan hoor ik alleen VDJ zelf. 
Dit begon vanmorgen. Eerder was er geen enkel probleem.

Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen ?

nee het is volkomen normaal dat je dit hebt.

oplossing: vdj via je koptelefoon,(even wijzigen in je config) en firestorm zachtjes om te checken of alles goed gaat.

Ik begrijp hier overigens uit dat je beiden uitvoert op dezelfde machine... dat zou ik niet doen, als je namelijk crasht gaat je stream mee als je moet rebooten.

Edited by Alwin Alcott
Link to comment
Share on other sites

You are about to reply to a thread that has been inactive for 2462 days.

Please take a moment to consider if this thread is worth bumping.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...