Jump to content

Hellup! In plaats van grijs blijft bijna alles nu paars


Wolfy Daines
 Share

You are about to reply to a thread that has been inactive for 3898 days.

Please take a moment to consider if this thread is worth bumping.

Recommended Posts

Hoi hoi,

ik zit met het probleem dat sinds ik nu 2 dagen Windows 7 heb, dat Secondlife alles in het paars blijft, in plaats van grijs,
als het dan moet laden is het meestal grijs, nu is het paars en het wil niet laden tot normale kleuren.
Mijn vriend heeft al zóveel dingen geinstalleerd, dat me laptop er spontaan trager van geworden is...

Maar nou hoop ik jullie hulp te mogen krijgen hiermee, weet het echt niet meer..
Ik ben uit wanhoop een nieuwe laptop gaan kopen vanmiddag want mijn laptop heb ik al sinds 2008 en verder doet ie het gewoon nog super, met Windows 7 kon me laptop nog wat jaartjes mee is de bedoeling, maar alleen dat alles paars blijft in Secondlife, na een halfuur, 3 kwartier laden nog steeds paars, heb het er al 6x afgegooid, en Firestorm/Phoenix gedownload, maar heb ik het probleem ook bij, heb nu wel weer de gewone Viewer van Secondlife, die je op de site zelf kan downloaden.

Ik hoop zó dat ik die nieuwe laptop nog een lange tijd in de doos kan blijven tot het écht nodig is!

Ik en mijn vriend zouden jullie zo dankbaar zijn als iemand hier een oplossing voor heeft, hij heeft 2e halve dag van alles zitten proberen, aan vrienden van hem gevraagt en toch nog alles paars in Secondlife..... Wanhopig!

Link to comment
Share on other sites

hello,
Wat je moet doen is updaten van uw grafische kaart drivers. Controleer of u de nieuwste versie van Firestorm, Phoenix zal niet goed meer werken. Linden Lab heeft geïmplementeerd, Server Side Activa die alle V1 Type kijkers nooit volledig rezz iets zal maken. Je zou ook willen vragen in het Nederlandse forum.

Link to comment
Share on other sites

Hulp verlenen gaat beter indien je even laat weten over welke hardware we het hier hebben. In het bijzonder je grafische kaart (GPU) . Zoals Drake1 al aangeeft, kun je het beste de allerlaatste stuurprogramma's van die grafische kaart downloaden en installeren voor de meest optimale werking. Gebruik de stuurprogramma's van de fabrikant ( NVidia , ATI/AMD of Intel ) en niet van Microsoft zelf.

Zorg ook dat je de laatse versie van SecondLife zelf download en gebruikt. Deïnstalleer eerst oudere versies. Echt de allerlaatste want er zijn veel veranderingen op tilt. ( Óf de allerlaatste Firestorm, niet Phoenix of oudere 1.23 versies ).

Als je SecondLife opstart , kun je via het menu door 'Help'--> About'--> Copy to clipboard je gegevens (eerste alinea .. niet alles ) hier doorgeven. Wellicht weet iemand hier dan een geschikte oplossing.

Kort gezegd : heb dat bakkie wel een beetje power ? Je hebt toch echt wel een laptop nodig die iets aankan en niet een of ander goedkoop apparaat met slechts een Intel chippie. Een dikke Nvidia chip is des te beter.

Het is eigenlijk wel gebruikelijk dat men hier Engels spreekt / schrijft. Jammer genoeg is er niet, zoals Drake1 onterecht veronderstelt, een Nederlandstalig gedeelte. Dat betekent wel dat je meer reacties kunt verwachten die een eventuele oplossing dichterbij brengen.

Succes met het oplossen van je probleem.

Link to comment
Share on other sites

Geeft niet, hoor.

Niet iedereen zal dat beamen, Drake1, maar bedankt voor je steunbetuiging. :robothappy:

Persoonlijk kan het mij weinig boeien of het er is of niet . Second Life zelf is immers ook niet in het Nederlands ( de applicatie tenminste ).

Link to comment
Share on other sites

Heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie reacties! Mijn vriend zijn engels is bagger en die van mij is qua moeilijkere woorden ook niet op zijn best, dus vandaar in het nederlands, sorry daarvoor.

Ik zal straks even de info hier plaatsen, ik weet zelf niet waar ik dat allemaal vindt,
zover ik weet is mijn laptop nog best in staat om alles te kunnen, ik heb em al sinds 2008 en Secondlife deed prima werk en tot op een paar dagen geleden heeft mijn vriend er Windows 7 op gezet omdat mijn laptop toe was aan wat nieuws, alles werkt prima, alles doet het top, alleen die paarse gebouwen, soms de vloer, of avatars zelf zijn, het verschilt per plek iig..

Maar heb het wel overal, dus ik ga even straks hier wat meer plaatsen ivm of iemand van jullie ons verder kunnen helpen.
Mijn laptop is van Packard Bell zelf, heeft nu Windows 7, hij geeft niks aan dat er iets met me videokaart mis is...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier even een printscreen gemaakt van wat je misschien wilde weten?
Als ik nog iets mis, laat me even weten waar ik dat vindt dan..
We hebben echt al een hoop programma's gedownload en andere mensen gevraagt of die wilde helpen maar tot op gisteravond bezat mijn laptop een virus en  toen heeft ie opnieuw Windows 7 erop gezet, want mijn laptop deed alleen nog opnieuw opstarten en voor ie het bureaublad aangaf, ging ie weer herhalen, herstarten enz...

Ik hoop echt dat iemand hiermee kan helpen want wij weten het verder echt niet meer... Toch erg bedankt tot nu toe!

 

asdsg.png

Link to comment
Share on other sites

En via Secondlife, about.. blabla heb ik dit even gekopieerd en geplakt

 

Second Life 3.6.3 (279564) Aug  6 2013 00:25:49 (Second Life Release) Release Notes

You are at 460,169.0, 306,603.0, 21.7 in Arapaima located at sim10480.agni.lindenlab.com (216.82.51.186:13002) Second Life RC BlueSteel 13.08.16.279995 Release Notes

CPU: Intel® Pentium® Dual  CPU  T3200  @ 2.00GHz (1995.01 MHz) Memory: 3067 MB OS Version: Microsoft Windows 7 32-bit Service Pack 1 (Build 7601) Graphics Card Vendor: ATI Technologies Inc. Graphics Card: ATI Mobility Radeon HD 3430

Windows Graphics Driver Version: 8.632.1.2-090817a-087324C-ATI OpenGL Version: 3.1.8787 BETA

libcurl Version: libcurl/7.21.1 OpenSSL/0.9.8q zlib/1.2.5 c-ares/1.7.1 J2C Decoder Version: KDU v7.0 Audio Driver Version: FMOD Ex 4.44.12 Qt Webkit Version: 4.7.1 (version number hard-coded) Voice Server Version: Vivox 4.5.0009.17865

Built with MSVC version 1600 Packets Lost: 62/18,805 (0.3%)

Link to comment
Share on other sites

Ok .. lijkt op een shader probleem en dit ziet er naar uit dat je niet het allerlaatste stuurprogramma gebruikt voor jouw ATI - kaart ( Mobillity Radeon HD 3430).

Ga naar http://driverscollection.com/_452587543987ac8847319294134/Download-ATI-Mobility-Radeon-HD-3430-Driver-v.13.1-for-Windows-Vista-7-Linux-x86-x86_64-8-free . Hier vind je nog een recente driver uit januari van dit jaar . Installeer deze en probeer dan opnieuw. <--- VOORAL EERST DRIVER SCANNEN OP MOGELIJK VIRUS !!!!


/me duimt voor je.

 

Hierbij dien ik op te merken dat jouw type GPU door AMD/ATI - niet meer wordt ondersteund met nieuwste drivers. Het is blijkbaar voor AMD/ATI toch al een verouderd type. Breng je nieuwe laptop nog maar niet terug ( zeker niet indien deze een NVidia - GPU heeft ... ) .

Link to comment
Share on other sites

Hmmh .. ok .. in de viewer heb je je voorkeuren ( CTRL+P ) .. selecteer de tab 'Graphics' . ( Indien je niet alle opties in dit scherm ziet, klik dan op 'Advanced' ) . Vink zaken zoals Depth of Field, Ambient Occlusion, Advanced Ligthing Model en Atmospheric shaders uit ( geen vinkje ) .. Indien nog steeds paars ook 'Basic Shaders' uitschakelen.

 

Doe dit nádat je eerst de allerlaatste driver voor jouw ATI kaart hebt geinstalleerd ( Catalyst 13.1 ) .

Link to comment
Share on other sites

Mijn laptop gaf nog even wat anders aan, en dat duurde best lang, en nu deed ie het wel met normale kleuren!
1000000000000000000000000000000000000000000000000000x dankjewel voor alle tips/raadt waar we dit keer echt wat aan hadden, ik ben er zo opgelucht en blij mee dat ik de rest van de dag online op SL zal doorbrengen, het is echt een prettig vermaak als de verveling heerst, en ik miste echt de normale kleuren en was even bang dat ik een nieuwe laptop kon gaan kopen (niet dat ik dat zomaar ga doen, want zoals ieder ander moeten we elk dubbeltje omdraaien en kunnen we niet zomaar een nieuwe laptop kopen, ook daarom was het voor mij belangrijk dat ook Secondlife het goed ging doen, dan kan die weer een tijdje mee!

Thnxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

You are about to reply to a thread that has been inactive for 3898 days.

Please take a moment to consider if this thread is worth bumping.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...